Darmowe gry Gry MMO Do pobrania Salon gier Gry na WWW
Darmowa Gra Might & Magic: Duel of Champions. Darmowa gra karciana z serii Might & Magic

Darmowa gra karciana z serii Might & Magic

Might & Magic Duel of Champions to darmowa, wieloosobowa gra karciana, inspirowana takimi produkcjami jak pochodzący ze studia Blizzard Heartstone: Heroes of Warcraft, czy klasyczną, zapomnianą już trochę grą karcianą Magic: The Gathering. Tak samo jak w tamtych tytułach, gracz buduje swoje talie kart, które używane są do walki z innymi graczami. Produkcja ta to zdecydowanie jedna z najlepszych gier, które w ostatnich latach wydało studio Ubisoft.

Might & Magic: Duel of Champions

Might & Magic: Duel of Champions | Darmowa Gra

Darmowa gra karciana z serii Might & Magic Might & Magic Duel of Champions to darmowa, wieloosobowa gra karciana, inspirowana takimi produkcjami jak pochodzący ze studia Blizzard Heartstone: Heroes of Warcraft, czy klasyczną, zapomnianą już trochę grą karcianą Magic: The Gathering. Tak samo jak w tamtych tytułach, gracz buduje swoje talie kart, które używane są do walki z innymi graczami. Produkcja ta to zdecydowanie jedna z najlepszych gier, które w ostatnich latach wydało studio Ubisoft.

Might & Magic: Duel of Champions

Po utworzeniu konta w serwisie Uplay (jeśli takowego jeszcze nie posiadasz), gracz otrzymuje propozycje odbycia serii misji szkoleniowych – odrzucenie jej może mieć nieprzyjemne konsekwencje, szczególnie dla graczy, którzy nie są zaznajomieni z gatunkiem gier karcianych, gdyż produkcja jest dość skomplikowana i wymaga pełnego zrozumienia zasad rozgrywki. Podobnie jak inne produkcje online, Duel of Champions przedstawia i dogłębnie wyjaśnia wszystkie niuanse związane z mechanizmami rozgrywki, takie jak system zasobów, czy proces kompletowania i tworzenia własnej talii. W przeciwieństwie do wspomnianego już Heartstone: Heroes of Warcraft, gra posiada potrójny system zasobów (normalnie w grach tego typu występuje wyłącznie jeden, „mana”) – jest tutaj męstwo, używane do przyzywania rozmaitych kreatur, magia, wykorzystywana do zaklęć, oraz przeznaczenie, które potrzebne jest do kart fortuny. Te trzy potrzebne są do wykorzystania jakiekolwiek karty w grze i muszą być samodzielnie (raz na turę) zwiększane przez gracza, ale po za nimi jest jeszcze jeden rodzaj zasobów, zwany „surowcami”. Pula tych punktów zwiększa się o 1 co każdą turę, a ich ilość determinują ile kart (oraz ich rodzaj) gracz jest w stanie wykorzystać podczas danej tury (każdy stwór, czar, czy karta fortuny, oprócz wymagań męstwa / magii / przeznaczenia wymaga właśnie tych „surowców”).

Might & Magic: Duel of Champions

Starcie rozgrywa się w systemie turowym, a każda runda podzielona jest na dwa etapy: faza uzupełnień i faza akcji. Podczas fazy uzupełnień pula punktów surowców gracza zwiększona jest o 1, a także dobiera on jedną dodatkową kartę, a po tym następuje faza akcji, podczas której gracz rozstawiać może posiadane przez siebie karty. Samo pole walki podzielone jest na 16 pól, po 8 na każdego z graczy, a te podzielone są na przedni i tylni szereg – oba szeregi są ściśle powiązane z rodzajami stworzeń, jakie mogą się na nich znaleźć.

Might & Magic: Duel of Champions

W grze występują dosłownie setki rozmaitych kart stworów, inspirowane poszczególnymi częściami serii Heroes of Might & Magic, czy universum Might & Magic w ogóle. Stwory z kolei podzielone są na trzy grupy – walczące wręcz (mogą być rozstawione wyłącznie w przednim szeregu), strzelców (tylko tylni szereg), czy stwory latające, które można ustawić gdziekolwiek. W przeciwieństwie do większości innych gier karcianych (takich jak wspominany Heartstone: Heroes of Warcraft, będący chyba najpopularniejszym przedstawicielem sieciowych karcianek) gracz ma możliwość dowolnego (pod warunkiem, że jest wolne miejsce) przemieszczania przyzwanych już stworów po polu walki. To, w połączeniu z setkami różnorakich kombinacji umiejętności specjalnych stworów stwarza niezliczone możliwości taktyczne.

Might & Magic: Duel of Champions

Oprócz kart przywołujących stwory, są w grze także karty Fortuny, które powodują krótkotrwały efekt (pozytywny, jeśli użyte na twoich stworach, bądź negatywne, jeśli na wrogich), karty Wydarzeń, które wpływają na całe pole walki, Budynki, które można rozstawić na dane pole i które wpływają na stwora, który znajduje się właśnie na tym polu, czy karty Czarów, oferujące szerokie spektrum różnorakich efektów (zadawanie obrażeń, leczenie stworów, przerywanie działania innych kart, itp.). Samych kart są w grze dosłownie setki – oznacza to, że nawet po rozegraniu kilkudziesięciu pojedynków w dalszym ciągu będzie spora szansa na to, że spotkasz przeciwnika z unikalnym, nieznanym ci zestawem kart. Gra wymaga od gracza poświęcenia długich godzin, by poznać i opanować wszystkie niuanse rządzące rozgrywką – jednakże jest to chyba zarazem największa zaleta całej produkcji.

Might & Magic: Duel of Champions

W grze, z uwagi na fakt, iż jest to gra z gatunku F2P, występuje kilka rodzajów waluty. Znajdziesz tutaj Złoto, które jest podstawową walutą, zdobywaną podczas starć z innymi graczami, czy wykonywanie zadań (można jej użyć by nabyć standardowy zestaw kart, składający się z 12-stu, losowo dobranych kart), Pieczęci, które są jedną z dwóch walut premium i używa się ich do kupowania najpotężniejszych zestawów kart (jak i wspomagaczy zwiększających przyrost doświadczenia / ilość zdobywanego złota) i Dzikie Karty, rzadki surowiec wykorzystywany do kupowania poszczególnych kart (zamiast zdobywania ich z paczek). Złoto zdobywa się bardzo prosto i w dużych ilościach (po 4-5 rozegranych pojedynkach będzie cię stać na zakup paczki kart), a dwie waluty premium zdobywa się w nieznacznych ilościach poprzez wykonywanie zadań. Sprawia to, iż Might & Magic Duel of Champions posiada jeden z najmniej inwazyjnych modeli płatności ze wszystkich darmowych gier online – bez większych trudności będziesz w stanie zdobyć wszystkie karty w grze, pod warunkiem, że poświęcisz wystarczająco czasu, by wyciągnąć je ze standardowych paczek. Jeśli jesteś fanem zapomnianego już trochę Magic: The Gathering, bądź szukasz gry podobnej do Heartstone: Heroes of Warcraft lecz osadzonej w realiach świata Might & Magic, Duel of Champions jest zdecydowanie dla ciebie.

Oto kilka porad, które mogą przydać ci się podczas rozgrywki:

• Ukończ misję szkoleniową, szczególnie, jeśli nie jesteś zaznajomiony z gatunkiem gier karcianych – nawet jeśli tak jest, warto go ukończyć, gdyż tytuł różni się pod paroma względami od innych, podobnych.

• Czytaj dokładnie wszystkie opisy podczas samouczka – bez stuprocentowego zrozumienia zasad rozgrywki nie będziesz w stanie czerpać radości z gry, lecz będziesz karany na każdym kroku za każdy jeden popełniony błąd.

• Planuj akcje z wyprzedzeniem i staraj się kontrować wroga tak, by ten nie był cię w stanie zapędzić w róg.

• Podczas tworzenia swojej talii (bądź kilku z nich), pamiętaj, by nie pchać do niej kart aż do górnego limitu ich ilości – jasne, posiadanie prawie 200 kart może być przytłaczające dla twojego przeciwnika, jednak pamiętaj, iż w trakcie walki są one dobierane losowo, przez co możesz skończyć w sytuacji, gdzie przez 10 rund nie będziesz miał żadnej karty ze stworem. Jeśli już bardzo chcesz posiadać ogromną talię, zaplanuj ją z głową.

• Pamiętaj, by regularnie kupować standardowe paczki kart – prawie zawsze otrzymasz rzadką, mocną kartę (a często nawet coś lepszego). Możesz w bardzo krótkim czasie stworzyć mocną talię bez wydawania ani grosza.

• Wykorzystuj Pieczęci, by kupować wspomagacze, szczególnie te, które zwiększają ilość zdobywanego złota – będziesz w ten sposób w stanie kupić standardowy zestaw kart co 3-4 pojedynki.